Curriculum Vitae

Syaiful Rohman
Media Social
Lulusan Sarjana Manajemen dari Universitas Singaperbangsa Karawang dengan pengalaman kerja pada bidang perbankan dengan peran sebagai Businnes Support Assistant. Dengan memiliki pengetahuan dan kemampuan akan manajemen sumber daya manusia, administrasi, manajemen keuangan. Saya memiliki keinginan yang tinggi untuk bekerja pada bidang sumber daya manusia, administrasi, dan keuangan yang dapat mengembangkan latar belakang saya dan selalu berusaha memberikan kontribusi terbaik dalam setiap tugas yang duberikan. Saya memiliki semangat, motivasi, komitmen, disiplin, tanggung jawab yang tinggi, cepat beradaptasi di lingkungan baru dan memiliki komunikasi yang baik serta mampu bekerja secara mandiri maupun dalam tim untuk mencapai tujuan bersama.
Agustus 2023
Universitas Singaperbangsa Karawang
S1 • Manajemen • IPK 3.69
Januari 2024 - Desember 2024
Business Support Asisstant
PT Bank Rakyat Indonesia (Persero) Tbk • Full Time
• Coordinate with middle and upper management to resolve critical issues and simplify administrative processes.
• Prepared daily performance reports for 34 business units, analyzing productivity metrics related to loans, deposits and recovery efforts.
• Develop comprehensive meeting reports, ensuring sound decision making during important discussions.
• File lawsuits directly with the district court for recovery purposes and actively participate in activities related to auctions, small claims court, and customer summons.
• Conduct customer interviews to understand payment challenges and increase overall customer satisfaction
Februari 2022 - Februari 2022
Support Officer Business Government and Enterprise Service Division
PT Telekomunikasi Indonesia (Persero) Tbk • Magang
• Entering and inputting new installation customer data.
• Visits to customers with the account manager to offer, market, sell and provide information related to the company's products.
• Carrying out follow-up regarding customer installations that encounter problems during installation.
• Ensure customer data is valid and ensure the installation has been activated or not.
• Assist with operational and administration activities of Business Government and Enterprise Services