Curriculum Vitae

Rovi Abdul Majied

Rovi Abdul Majied

Kab. Kuningan
Terakhir login 5 jam yang lalu

Portfolio
Media Social

Human Resource Management graduate with hands-on experience in banking and administration. Currently excelling as a Customer Service Officer at Bank Rakyat Indonesia, with proven strengths in client handling, credit processing, and financial product sales. Skilled in cash management, data entry, CRM, marketing outreach, and HR operations. Known for critical thinking, communication, and proficiency in Microsoft Office and Excel. Committed to delivering exceptional service, improving operational efficiency, and supporting business goals through adaptable and customer-focused work.

September 2022
Universitas Kuningan

S1 Manajemen IPK 3.53

Desember 2023 - Sekarang
Customers Service

PT Bank Rakyat Indonesia (Persero) Tbk Contract Base

-Mengkomunikasikan secara efektif dengan klien sesuai dengan standar layanan perbankan.
-Berpengalaman dalam menyiapkan dokumen pencairan kredit dan menjelaskan produk pinjaman.
-Secara konsisten melebihi target penjualan dengan mempromosikan produk keuangan.


Maret 2023 - November 2023
TELLER

PT Bank Rakyat Indonesia (Persero) Tbk Magang

-Managelola transaksi tunai harian.
-Meningkatkan efisiensi layanan dengan menyelesaikan transaksi 20% lebih cepat dari waktu standar.
-Melakukan setoran harian dan rekonsiliasi uang tunai.


Februari 2021 - Maret 2021
Staff SDM

PT KAI DAOP III CIREBON Magang

-Membantu tim Sumber Daya Manusia di PT. KAI DAOP III Cirebon dengan memasukkan dan meringkas data karyawan.
-Melakukan verifikasi data untuk pengiriman barang melalui situs web resmi PT. KAI.

Juli 2025
TOEFL

Neo Spectra English Course 13.62508/LKP/NSE/VII/2025


Media
Lihat Media
Hard Skills:
Administrator Basis Data
Manajemen Keuangan
Manajemen Sumber Daya Manusia
Pemasaran
Manajemen Risiko
Berbicara di depan umum

Soft Skills:
Komitmen
Berpikir kritis
Komunikasi
Kepemimpinan