Curriculum Vitae

Muhammad Reza

Muhammad Reza

Kota Medan
Terakhir login 3 bulan yang lalu

Media Social

a bachelor's graduate of Indonesian language education at Malikussaleh University who works as an admin professional with one year of experience as a marketing admin and two years of experience as a substitute teacher. Characterized as meticulous, patient, communicative, and flexible. Proficient in delivering learning materials to students and preparing various supporting documents ranging from learning documents, student grades data to business support documents such as managing customer data ranging from customer lists, item lists, to customer addresses using Microsoft Office tools such as Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Power Point, and others. Able to maintain communication with customers and ensure that ordered goods are delivered to customers. Have a career goal to improve skills and knowledge in administration to become an administration manager.

Januari 2024
Universitas Malikussaleh

S1 Pendidikan Bahasa Indonesia IPK 3.65

April 2024 - Sekarang
Admin Marketing

SLL & PPS Full Time

Mengelola data penjualan seperti data barang pre-order ataupun barang yang telah tersedia di
gudang, data alamat pelanngan, laporan harian.
Mengatur komunikasi dengan pelanggan terkait penjualan seperti menanyakan informasi
pengiriman dan melakukan penagihan.
Mengawasi proses pengiriman barang sampai kepada pelanggan.


September 2022 - April 2024
Guru Pengganti

SMA Negeri 1 Lhokseumawe Pekerja Lepas

Menyampaikan materi terkait mata pelajaran Bahasa Indonesia serta mengelola proses
pembelajaran di dalam kelas.
Menjaga komunikasi dengan guru mata pelajaran lain tekait pergantian jadwal mengajar.
Membuat dokumen pembelajaran serta administrasi guru.


Maret 2017 - Juni 2018
Staff Seksi Kepesertaan

PT TASPEN (Persero) Magang

Mengelola dan memilah data kepesertaan sesuai dengan domisili, membangun komunikasi dengan
setiap bidang untuk mengonfirmasi data yang sudah dipilah.
Menginput data peserta yang hendak mendaftar, mencetak kartu kepesertaan dan menyerahkan
kartu kepada peserta yang telah mendaftar.


Media
Lihat Media
Februari 2025
Administrasi Perkantoran

Kelas.work CERT-7A00BE49

Modul: Kualifikasi lengkap untuk administrasi perkantoran, Mahir Ms. Office dari A-Z, Microsoft
Excel untuk laporan Keuangan, corporate communication, Pengelolaan Arsip Digital.


Media
Lihat Media
Hard Skills:
Proyek Microsoft
Google Analytics
Microsoft Excel (analisis data bisnis)
Microsoft Office (Word, Excel)

Soft Skills:
Adaptif
Problem-solving
Organizational Transformation
Kepemimpinan
Kesabaran
Komunikasi yang efektif
Manajemen konflik
Manajemen waktu
Pemikiran analitis
Pengambilan keputusan
Penyelesaian masalah
Kemampuan interpersonal
Ketelitian
Kejujuran