Curriculum Vitae

Ken Ayu Sukma Priyanka
Marketing Management student (6th semester) at Universitas Airlangga with a passion for public speaking, digital marketing, and content <br /> creation. Certified in Digital Marketing (BNSP) with a specialization in content creation and strategy, I combine creativity and data-driven <br /> insights to deliver measurable results. With a strong focus on social media strategy, I create engaging campaigns that resonate with <br /> audiences, build authentic relationships, and drive brand growth. My experience as a B2B Sales Representative has honed my ability to <br /> understand client needs, build strong business relationships, and develop tailored solutions to drive sales growth. In addition, my recent <br /> role as a Content Creator Intern at IndiHome Branch Surabaya strengthened my ability to manage digital platforms, produce performance<br /> driven content, and execute localized brand campaigns effectively. Motivated to continuously evolve in the marketing field, I am <br /> committed to producing impactful results and guiding brands through the dynamic digital landscape.
Sedang berjalan
Universitas Airlangga, Surabaya
D3 • Manajemen Pemasaran • IPK 3.70
Januari 2025 - Januari 2025
Content Creator
PT Telekomunikasi Selular • Magang
• Developed and managed official Instagram and TikTok accounts targeting the Madura regional audience, aligned with IndiHome’s
localized digital branding strategy.
• Produced two daily content pieces (short-form videos and interactive posts), tailored to platform-specific trends and Gen Z
communication style.
• Increased Instagram reach from 140 to 58,050 views and TikTok reach from 593 to 84,000 within 3 months through data-driven
content optimization.
• Maintained and executed a weekly content calendar, collaborating with cross-functional teams including design and technical
support.
• Conducted performance analysis using engagement metrics (reach, likes, saves, comments) to iterate and improve content strategy.
• Assisted in the execution of local digital campaigns to promote internet product offerings, enhance brand presence, and drive user
awareness.
Media
Oktober 2024 - Desember 2024
B2B Sales Representative
PT Telekomunikasi Selular • Magang
• Mengkoordinasikan dan mengimplementasikan proyek promosi untuk layanan IoT dan komputasi awan, dengan menekankan strategi pemasaran B2B yang efektif
untuk klien korporat.
• Mengoperasikan Ms. Word dan Excel
• Berhasil membantu realisasi proyek 3C Top Corporate di Wilayah Timur dengan mempersiapkan 80 presentasi profil perusahaan
dalam 5 hari dan melakukan kunjungan pasar mingguan untuk memastikan penyelesaian proyek tepat waktu.
• Mendukung Manajer Akun dalam membangun hubungan jangka panjang dengan klien korporat, melakukan kunjungan perusahaan, dan membantu
dalam penyusunan proposal solusi layanan yang memenuhi kebutuhan bisnis klien.
Media
Agustus 2024 - November 2025
Content Creator
Toko Kopi Asta (Cafe) • Part Time
• Merancang konsep dan strategi konten untuk Instagram Reels & TikTok.
• Berperan sebagai talent untuk membuat video lebih autentik.
• Mengedit video dengan CapCut & Adobe Premiere Pro.
• Melakukan analisis kinerja menggunakan metrik keterlibatan (jangkauan, suka, simpan, komentar) untuk mengulang dan meningkatkan strategi konten.
• Mengelola ide konten berdasarkan tren & wawasan. Video dengan penayangan tertinggi mencapai 39,1 ribu.
Media
Januari 2025
Regional Enterprise Account Management Jawa Timur Department
PT TELEKOMUNIKASI SELULER • 62/EA.01/EM-04/II/2025
• Mengkoordinasikan dan mengimplementasikan proyek promosi untuk layanan IoT dan komputasi awan, dengan menekankan strategi pemasaran B2B yang efektif
untuk klien korporat.
• Mengoperasikan Ms. Word dan Excel
• Berhasil membantu realisasi proyek 3C Top Corporate di Wilayah Timur dengan mempersiapkan 80 presentasi profil perusahaan
PowerPoint dalam 5 hari dan melakukan kunjungan pasar mingguan untuk memastikan penyelesaian proyek tepat waktu.
• Mendukung Manajer Akun dalam membangun hubungan jangka panjang dengan klien korporat, melakukan kunjungan perusahaan, dan membantu
dalam penyusunan proposal solusi layanan yang memenuhi kebutuhan bisnis klien.
Media
Oktober 2024
BNSP DIGIMIND
DIGIMIND • 74140 2166 3 0010144 2024
Learning about Digital Marketing focusing on Content Creator:
• Conducting Creative Multimedia Research.
• Preparing a Creative Brief & Preparing a Technical Brief.
• Editing Audio and/or Video According to Script Requirements.
Media
