Curriculum Vitae

Arjun Dwi Saputra
Saya adalah lulusan Administrasi Bisnis yang memiliki minat kuat di bidang bisnis, keuangan, dan pemasaran. Saya memiliki pengetahuan yang solid dalam administrasi bisnis dan bersemangat untuk mengembangkan keterampilan saya di berbagai aspek bisnis.
Februari 2024
Universitas Brawijaya
S1 • Administrasi Bisnis • IPK 3.86
Juli 2024 - Desember 2024
Umum & Aset

PT Pupuk Indonesia (Persero) • Magang
Oktober 2023 - Desember 2023
Kasir
TRIPELBELLY'S • Part Time
• Process transactions quickly and accurately using an electronic cashier system.
• Provide friendly and professional customer service.
• Manage cash carefully and maintain accuracy in calculations.
• Monitor stock items and inform management of shortages or surpluses.
• Perform administrative duties including sales recording and daily report generation.
• Maintain a clean and tidy cashier area.
Juli 2023 - Agustus 2023
Back Office
BANK NEGARA INDONESIA | BNI KK GADANG - MALANG • Magang
• Performed bookkeeping of every service performed at Customer Service including new account creation, book change, reset-create-release pin, mobile banking activation and other services.
• Inputting customer prospect list into BNI Digisales account, starting from January to August 2023.
• Assist in offering BNI QRIS and EDC (Electronic Data Capture) products to new customers.
• Recap all new account creation and mobile banking activation during 2023.
• Create poster and flyer designs related to BNI Tapenas products.
Februari 2023 - Juni 2023
Mahasiswa Kampus Mengajar Angkatan 5
Kampus Mengajar Angkatan 5 • Organisasi
• Responsible and managing the group's finances as treasurer in making budget plans, managing payments, and reporting expenses transparently.
• Developed and implemented 18 work programs related to improving literacy, numeracy, technology adaptation, and administration for target schools.
• Became a presenter at the Video Editing and Social Media Creation Training event.
November 2020
Microsoft Office Desktop Application
Trust Training Partners • 20UBC11063085
Sertifikasi Microsoft Office Desktop Application oleh Trust Training Partners adalah pengakuan atas kemahiran dalam menggunakan berbagai aplikasi Microsoft Office, seperti Word, Excel dan PowerPoint. Gelar "excellent" menegaskan bahwa pemegang sertifikasi telah berhasil menunjukkan pemahaman mendalam dan keterampilan tinggi dalam menggunakan aplikasi tersebut. Sertifikasi ini memvalidasi kemampuan dalam mengelola dokumen, membuat presentasi yang efektif, mengatur data, serta komunikasi bisnis melalui email. Dengan gelar "excellent" ini, pemegang sertifikasi diakui sebagai individu yang sangat kompeten dalam menggunakan aplikasi Microsoft Office, yang merupakan keterampilan yang sangat berharga dalam lingkungan bisnis modern.